A gyermeki munka az óvodapedagógustól tudatos pedagógiai szervezést, a gyermekkel való együttműködést és folyamatos konkrét, reális, vagyis a gyermeknek saját magához mérten fejlesztő értékelést kapjanak.
Célunk:
A gyermeki munka megszerettetésén keresztül olyan készségek, tulajdonságok kialakítása, melyek pozitívan befolyásolják a gyermekek közösségi kapcsolatát, kötelességteljesítését. A gyermekek együttműködésének, szervezőképességének fejlesztése, munkavégzéshez szükséges attitűdök alakítása. A munka örömmel és szívesen végzett aktív tevékenység legyen.
Feladataink:
Óvodánk munka jellegű tevékenységei:
Az egyes munkafajtákat fokozatosan vezetjük be, alapozva a gyermekek önkéntességére. Mindegyik munkafajtánál mintát és segítséget adunk ahhoz, hogy a gyermekek megismerhessék az eszközök használatának munkafázisait, sorrendiségét. Buzdítással, dicsérettel formáljuk a szükséges attitűdök, képességek, készségek alakulását. Mindhárom korcsoportnál fontos feladat az önkiszolgálás – testápolás, öltözködés, étkezés, környezetgondozás.
A (2,5) 3-4 évesek kezdetben segítséggel, később teljesen önállóan végzik önkiszolgáló feladataikat. Segítenek a termések, falevelek összegyűjtésében, a gyümölcsszüretnél. A nap mint nap jelentkező alkalomszerű munkákba bekapcsolódnak (csoportszoba rendbetétele, játékok mosása, teremdíszítés stb.)
A 4-5 évesek önkiszolgáló tevékenysége már elég fejlett ahhoz, hogy a közösségért is végezzenek egyéb tevékenységeket. Ennek érdekében felelős rendszert működtetünk. Az óvónők és a dajka összehangolt munkája segíti e munkafolyamat menetének és fogásainak megismerését. A felelős feladata az ellenőrzés (pl. öltöző, mosdó, játékok rendje.)
Az alkalomszerű munka a mindennapi tevékenységekhez kapcsolódik (csoportszoba rendbe tétele, eszközök tisztán tartása, kiosztása, összeszedése). Egyéni megbízatás az információközvetítés, kisebbek vagy társak segítése.
Design & Developed by Buy Wordpress Templates