Besenyszögi Eszterlánc Óvoda bemutatása
Besenyszög város, Szolnoktól mintegy 15 km-re Észak-keletre található. Már az 1950-es évek elejétől működött településünkön óvoda. Intézményünk 1985-ben óvodai céllal épült. A város egyetlen óvodája, mely a település központjában helyezkedik el. Eredetileg 4 csoportszoba került kialakításra. A magas gyermeklétszám miatt szükség volt az óvónői szoba csoportszobává alakítására, mely jelenleg fejlesztő szobaként funkcionál. Tornaszobával rendelkezünk, amit jól ki tudunk használni a gyermekek mozgásigényének kielégítésére. Eszköztárunk, felszereltségünk gazdag, pl. a Nagy Mozgáskotta készlet is beszerzésre került. Rendelkezünk „só-szobával”, ahol a gyermekek légúti megbetegedéseit igyekszünk megelőzni. Sószobánk 2022 tavaszán újult meg, modernizálásával parajdi rácsos szerkezetű sófal, ülőpad, dekorvilágítás és sógenerátor kapott benne helyet. A „szülői-szobában” nyugodt körülmények között beszélgethet a szülő az óvónővel a gyermek fejlődési előmeneteléről. Ebben a helyiségben találhatók szakkönyveink, melyek a könyvtári kölcsönzés szabályai szerint a szülők számára is elérhetőek. Az épület folyamatos karbantartásával, fejlesztésével, eszközeinek bővítésével igyekszünk otthonos környezetet biztosítani a hozzánk járó kisgyermekek számára. Az elmúlt évek során –főként alapítványi és önkormányzati pályázatoknak köszönhetően- felújításra került az óvoda tetőszerkezete és nyílászárói valamint a gyermekmosdók. Akadálymentessé vált intézményünk, jobb minőségűre cserélődött a kerítés, KRESZ-park került kialakításra. Az udvarunk tágas, felszereltsége folyamatosan javul, a játékaink cserélődnek, bővülnek. Térkövezéssel nagy terasz került kialakításra, melyen kedvezőtlenebb időjárási helyzetben is mozgásos tevékenységet szervezhetnek a gyerekeknek az óvodapedagógusok. Szülői felajánlásokból mezítlábas ösvénnyel gazdagodott udvarunk.
A fenntarthatóságra és környezetvédelemre nevelés kiemelt feladatunk. Intézményünk megújuló energiaforrásokat alkalmaz (geotermikus fűtés, napelem), a gyerekekkel komposztálunk, szelektíven gyűjtünk szemetet, esővizet hasznosítunk, télen az udvarunkon madarakat védünk és magaságyásban kertészkedünk.
Jelenleg délelőtt 4 csoportban, 8 óvónővel, 4 dajka nénivel és 1 pedagógus asszisztenssel látjuk el a nevelési feladatainkat.
Intézményünk Helyi Pedagógiai Programmal dolgozik, melynek főbb elemeit a Lépésről- Lépésre Óvodafejlesztő Programból adaptáltunk, a helyi sajátosságok figyelembe vételével. Kiemelt jelentőségű az egyediség, az egyéniség támogatása, megalapozása. A gyermekek képességeinek kibontakoztatása szervezett keretek között, cselekedtető helyzetekben zajlik a tevékenységközpontokban. Projekt szemléletmóddal rendelkeznek óvodapedagógusaink, a mindennapi óvodai életet ennek szellemiségében szervezik. Minden csoportszoba babaszobai galériával felszerelt, ezzel is nagyobbítva a játékteret.
Pedagógiai programunk további alappillérei a családgondozás és a családok bevonása óvodánk életébe. A család mással nem pótolható, elsődleges szocializációs szerepet tölt be. A szülőt partnernek tekintjük, csupán a családi nevelés kiegészítésére vállalkozunk. A szülőket megismertetjük programunkkal, stratégiai céljainkkal. Figyelembe vesszük a családok egyre nehezebb anyagi helyzetét, programjainkat igyekszünk ennek tudatában szervezni. Segítő kapcsolatunk alapfeltétele a családok megértésére való törekvés, szükség esetén mentális támogatás nyújtása, tanácsadás.
Integráltan foglalkozunk a sajátos nevelési igényű, a hátrányos helyzetű, és a halmozottan hátrányos helyzetű kisgyermekekkel.
A gyermekekkel foglalkozó óvodapedagógusok mindent megtesznek azért, hogy az óvodásaink nevelése, személyiségük fejlesztése egyre magasabb színvonalon megvalósulhasson. Az óvoda és az iskola közötti átmenet megkönnyítése érdekében a hatékony, kölcsönösen gazdagító szakmai együttműködés a célunk. Kölcsönös látogatásaink, megbeszéléseink alkalmával arra törekszünk, hogy egymás munkájára építve, az iskolai tanulmányok megkezdését megkönnyítsük a gyermekeknek. Nyílt nap keretében betekintünk az iskolai életbe és mi is lehetőséget teremtünk a tanító néni óvodai látogatására. Szívesen veszik birtokba óvodai csoportjaink, illetve csoportközi foglakozás keretében tanköteles korú gyermekeink az iskola új tornatermét.
A fenntartóval meglévő kapcsolatunkra a kompromisszumkeresés, a kölcsönös segítés, és a korrekt tájékoztatás a jellemző. Kérdőívvel tájékozódunk a fenntartó véleményéről, elvárásairól.
Sikeres pályázatok (EFOP, NEA) segítségével eszközkészletünket tudjuk bővíteni, a gyermekek látókörét szélesítő programokon, rendezvényeken, kirándulásokon tudnak óvodásaink részt venni.
2013.12.13 óta óvodánk Regisztrált Tehetségpont, ennek keretében a nagycsoportosok tehetségműhelyekben tevékenykedhetnek.
Kihasználjuk eszköztárunkat, a pedagógusok szakmai felkészültségét, a környezeti adottságot, törekszünk a minél színvonalasabb munkára, hosszú távú céljaink megvalósítására. Partnereink elégedettségmérése fontos számunkra, mert csak ezek ismeretében tudunk továbblépni. Minden területen a tudatos gazdálkodásra törekszünk. Fontosnak tartjuk a jó munkahelyi légkör és közérzet kialakítását, megtartását. Mindezek mellett folyamatosan figyeljük az új pályázatokat, hiszen infrastruktúránk fejlesztésének alapját ezek sikerei képezik.
Design & Developed by Buy Wordpress Templates