Az óvodáskorú gyermekek életkori sajátosságaira alapozva, az egyéni sajátosságokból kiindulva – a gyerekek teljes személyiségének fejlődését, fejlesztését leginkább elősegítő módon – az óvodai élet egész folyamatában valósul meg óvodánkban a tevékenységben történő tanulás.
A családias légkör, az elfogadó és támogató attitűd megteremti a gyermekekben a tanulás legfontosabb feltételét, a tevékenységi vágyat, a kíváncsiságot.
A pedagógusok, dajkanénik, az óvodai dolgozók szemléletmódja elősegíti, hogy az óvodában eltöltött idő alatt folyamatosan, mindenki a saját szintjéből kiindulva, annak megfelelő módon „tanulja az életet”.
Folyamatosan tanulnak a gyerekek: mosdóban, öltözéskor, ágyazáskor, étkezések során, az udvari játék, beszélgetések és a szabad játék, séták ideje alatt. Mindezek spontán adódó tanulási lehetőségek.
Az országos alapprogramnak megfelelően előre megtervezett, szervezett tanulási lehetőségek kerülnek megvalósításra. A gyermekek életkori és egyéni sajátosságait figyelembe véve ezek a tevékenységek és ennek megfelelően gyermekek számára válaszhatóak, vagy kötelezőek.
A tanulás folyamatát – megvalósulását a projekt rendszerű tervezőmunka nagyban elősegíti. Az adott témakörre összpontosítva történik a feldolgozandó anyagok kiválasztása, a konkrét célok és feladatok meghatározása. A kettő –három – négy hétig tartó projektek feldolgozása során lehetőséget biztosítunk a téma sokoldalú megközelítésére, a gyermekek több érzékszervét megmozgató cselekvő aktivitására és megtapasztalásra, felfedezésekre. A tanulási tartalmak integrálása elősegíti az érdeklődés fenntartását, a kreativitás – találékonyság fejlődését.
Csoportszobáinkban a különböző irányú tevékenységközpontokban az állandó játékok mellett, a témakörökhöz kapcsolódó játékokat, mindennapi használati eszközöket is elhelyezünk. Így az óvónő által tervezett tevékenységek mellett, a szabad játék ideje alatt önállóan, saját érdeklődésüknek és szintjüknek megfelelő módon és ideig tevékenykedhetnek a gyerekek. Ilyenkor rengeteg lehetőség adódik a gyerekek differenciált fejlesztésére. A felzárkóztatás és tehetséggondozás is optimális körülmények között történhet, egyéni és kiscsoportos formában egyaránt.
Tágas csoportszobáinkban lehetőség van a tevékenységközpontok sokoldalú, különböző céloknak megfelelő átrendezésére. Ezt nagyban elősegíti kiváló eszköz ellátásunk. Az óvónők kreativitásának köszönhetően a gyerekekkel együtt készített eszközök és játékok méginkább elősegítik a tevékenykedésekhez kötődő pozitív érzelmi kötődés kialakulását. Számos mobil mozgásfejlesztő eszköz lehetővé teszi, hogy ne csak a tornaszobában, hanem a csoportszobákban is sokoldalú mozgásfejlesztés történhessen.
Az óvodában eltöltött idő alatt igyekszünk azokat a készségeket – képességeket fejleszteni, amelyek lehetővé teszik a későbbi tanuláshoz, önfejlesztéshez szükséges belső motiváció – pozitív érzelmi viszony megalapozását.
Design & Developed by Buy Wordpress Templates